Maatwerkadvies
In de praktijk zien we nog niet veel installateurs die betaald worden voor hun waardevolle advies. Terwijl opdrachtgevers dat allang gewend zijn van hun andere partners. Dat vraagt wel van de installateur dat hij in zijn advies maatwerk levert dat helemaal past bij de oplossing die de opdrachtgever zoekt. Daar keuzemogelijkheden en opties inbouwt die de oplossing beter of goedkoper maken.
Waardevol gepresenteerd
Een waardevol advies wordt persoonlijk toegelicht, professioneel uitgewerkt en opgesteld met de opdrachtgever als uitgangspunt. Ook in het woordgebruik en de gebruikte afbeeldingen. Een PDF’je via de mail sturen spaart weliswaar een boel tijd. Maar presenteert het advies als een e-mailtje. Wat kun je daarvoor vragen…
Goed advies als verdienmodel
Toegegeven, een goed advies kost tijd. Maar het betaalt zichzelf gemakkelijk terug. Bij onze opdrachtgevers kunnen we daarmee nieuwe functies toevoegen, zoals een Klantservice-coördinator. Die stelt de juiste vragen aan de opdrachtgever, zoekt daar (in de eigen organisatie) de beste oplossingen en alternatieven bij en zorgt voor een maatwerkpresentatie die klinkt als een klok. Daar kun je vervolgens gerust een mooi bedrag voor vragen – dat je extra aantrekkelijk maakt door bij het gunnen van de opdracht een deel te crediteren of er interessante extra’s voor te leveren.
Meer weten over nieuwe verdienmodellen voor installateurs? Kijk op onze POWER-webinar pagina’s en download ons werkboek Nieuwe verdienmodellen voor installateurs.