Verdienmodellen voor installateurs

Een abonnementensysteem voor reparaties, vervangende onderdelen en technische ondersteuning zorgt voor maandelijks terugkerende inkomsten én regelmatig persoonlijk contact met waardevolle klanten. Toch wordt daar door installateurs nog niet zo veel mee gedaan. Terwijl dat juist mooi aansluit bij de voortdurende technische ontwikkelingen en de extra mogelijkheden die dat biedt. Klanten zijn al gewend om voor cloud- en SaaS-oplossingen een bedrag per maand te betalen. Daarvoor krijgen ze updates, goede beveiliging en weten ze zich te verzekeren van continuïteit. Karakteristieken die voor installatiewerk net zo vitaal zijn.

Technische ondersteuning, onderhoud en updates

Goede installaties hebben niet veel last van storingen. We zijn eraan gewend dat alles altijd werkt zoals het hoort. Maar voor nieuwe mogelijkheden die extra comfort en gebruiksgemak toevoegen, speelt digitalisering en SaaS een steeds grotere rol. Daar zijn regelmatige updates en controles vitaal voor de veiligheid en functionaliteit. Je kunt die ‘nieuwe’ storingen voor zijn, dankzij diezelfde digitalisering die ervoor zorgt dat je op afstand kunt monitoren en ingrijpen als dat nodig is.

Persoonlijk contact

Een abonnementssysteem heeft als bijkomend voordeel dat je de opdrachtgever vaker gaat zien en spreken. Als je dat goed voorbereid, kun je bij elk klantbezoek een update of upgrade laten zien om de installatie functioneler of aantrekkelijker te maken. Gegarandeerd dat je daar nieuwe opdrachten door krijgt, die je vervolgens als gestandaardiseerd werk kunt uitvoeren. Geringe inspanning en hoge toegevoegde waarde per uur.

Oogsten bij je klantenkring

Een abonnementensysteem zorgt voor terugkerende maandelijkse inkomsten en betere, vollere klanten. De moeite waard om over na te denken.

Meer weten over nieuwe verdienmodellen voor installateurs? Kijk op onze POWER-webinar pagina’s en download ons werkboek Nieuwe verdienmodellen voor installateurs.

 

 

Share: