Verdienmodellen voor installateurs

Het Total cost of ownership (TCO) verdienmodel houdt niet alleen rekening met de initiële kosten van een project, maar ook met de kosten (of besparingen) van het bezit en het onderhoud ervan gedurende de gehele levensduur. Een installateur die energiezuinige verlichtingsoplossingen levert, kan bijvoorbeeld een TCO-model gebruiken om potentiële klanten te laten zien hoeveel geld ze in de loop van de tijd kunnen besparen door hun producten te gebruiken in plaats van traditionele verlichtingsoplossingen.

Betere aankoopbeslissingen

Door een TCO-model te gebruiken, kunnen installateurs een uitgebreider en nauwkeuriger beeld geven van de werkelijke kosten van een product of dienst, waardoor opdrachtgevers beter geïnformeerde aankoopbeslissingen kunnen nemen.

Winstgevendheid verhogen

Door de kosten te analyseren die samenhangen met de levenscyclus van een product, kunnen kostenbesparingen worden gevonden, zoals het kiezen van efficiëntere componenten of het verlagen van de onderhoudskosten. Dit kan uiteindelijk leiden tot hogere winsten voor het bedrijf.

Meer klanttevredenheid

Door oplossingen te ontwerpen die kosteneffectiever zijn, kunnen installateurs die aanbieden tegen lagere prijzen of met betere eigenschappen, waardoor ze aantrekkelijker worden voor klanten. Naast een hogere omzet levert dat ook een betere klantloyaliteit op.

Verduurzamen

Door oplossingen te ontwerpen met de kosten aan het einde van de levensduur in het achterhoofd, kunnen installateurs rekening houden met recycling om de impact op het milieu te verminderen.

Meer weten over nieuwe verdienmodellen voor installateurs? Kijk op onze POWER-webinar pagina’s en download ons werkboek Nieuwe verdienmodellen voor installateurs.

Share: