We maken gebruik van cookies

Accepteer

Een SAR-beloningsstrategie koestert je belangrijkste medewerkers… en verdient zichzelf dubbel en dwars terug

Als je de cash-out en de kosten van het SAR-programma afzet tegen de besparing op het inwerkverlies van nieuwe medewerkers en de werving en selectiekosten die je daarvoor moet maken. En daarbij de extra productiviteit van je medewerkers optelt waar je gemiddeld twee jaar langer plezier van hebt, is de toegevoegde waarde van het SAR-programma twee-en-een half keer hoger dan de kosten van het programma.

We hebben in een eerder bericht Stock Appreciation Rights (SAR) als een heel effectieve en aantrekkelijke manier gepresenteerd om talent en belangrijke medewerkers langer aan je organisatie te binden. De voordelen voor de medewerkers zijn evident: ze profiteren rechtstreeks van de waardestijging van jullie organisatie als daaraan langer hun bijdrage blijven leveren. De voordelen voor de organisatie zijn tweeledig. Je wordt er een aantrekkelijker werkgever van voor nieuw personeel. En je kunt je talent motiveren om langer bij te blijven werken, waardoor hun bijdrage aan de productiviteit en innovatie van de onderneming toeneemt en je langer plezier van ze hebt.

Winstgevende businesscase

Als je de cash-out en de kosten van het SAR-programma afzet tegen de besparing op het inwerkverlies van nieuwe medewerkers en de werving en selectiekosten die je daarvoor moet maken. En daarbij de extra productiviteit van je medewerkers optelt waar je gemiddeld twee jaar langer plezier van hebt, is de toegevoegde waarde van het SAR-programma twee-en-een half keer hoger dan de kosten van het programma.

Wil je weten wat een SAR-programma voor jullie organisatie oplevert? Download GRATIS ons SAR-whitepaper of maak meteen vrijblijvend een afspraak met Gerd van ’t Hul via support@vanthul.nl.

Share: