Hij is veel te weinig mensen om het werk te klaren, hij was bang voor nieuwe opdrachten en qua planning vult hij het ene met het andere gat. Kortom er was nagenoeg geen planning meer. Hij deed een zeer groot beroep op zijn medewerkers en hij was er bang voor dat een van hen zou vertrekken. Hoe kom je dan weer aan een nieuwe medewerker.
Thuis ging ook niet alles op rolletjes en de relatie met zijn vrouw en kinderen stond onder druk. Hij zou eigenlijk wel meer tijd aan zijn gezin willen besteden, maar hoe?
Dit was ongeveer de situatie toen ik Harry leerde kennen enge tijd geleden.
We zijn samen meteen aan de slag gegaan om de planning weer op orde te krijgen. De klanten hebben ingedeeld in enkele type van klanten en de planning werd op grond van die indeling uitgevoerd.
Tegelijk stelde Harry een van zijn medewerkers aan die de planning ging beheren. Dat deed Harry tot dan toe zelf. Deze planner verzorgde ook de communicatie naar de klanten over de planning. Door een planner aan te stellen kreeg Harry meer tijd om aan zijn ETB te werken en hij had minder stress van de telefoontjes en berichten over de uitvoering van het werk.
Prettige bijkomstigheid was ook dat de klanten van Harry meer tevreden werden, omdat Harry zich aan de afspraken met zijn klanten ging houden.
Ook onder de medewerkers werd de sfeer beter, want zij konden hun werk efficiënter uitvoeren en daardoor kon de omzet van Harry groeien. Hij kon meer werk aan dan hij dacht. Op die manier weerden de kosten voor de planner al heel snel goedgemaakt en Harry kreeg langzamerhand meer tijd voor zijn gezin.
Wil jij ook een goede planner? Neem dan gerust contact met ons.